Sunday 15 July 2012

6 Sebab Kenapa Miz Debab Anggun Nak Slim....

Kurus..kurus..kurus...semua yg debab2 mcm aku ni memang nak sangat kuruskan badan..korang rasa,best ke jd gemuk?hmmm....susah gak nak cakap wei....its depend dengan setiap pengalaman yang korang lalui..ada yang melaui saat2 menjadi debab dengan penuh gumbira and ada yg menyakitkan hati.....huhuhu...Entry kali ni aku nak list beberapa perkara yang membuatkan aku tekad nak kuruskan badan aku kali ni.....
  1. First of all, of coz la sebab kesihatan kan...coz sekarang ni,org kurus pun bleh kena sakit jantung...ni kan lg golongan debab mcm aku ni yg tahap kolestrol over the city sampai jd OBERSITI...huhuhu..."Ehh..ajal maut di tangan Tuhan la.." Memang laaaa....tp, sekurang2nya mencegah tu lebih baik dr tak buat apa2 kan...
  2. Penat dah dengar gurauan,ejekan dan menjadi lawak jenaka orang...huhuhu..20 tahun aku jd debab ni,mcm2 gurauan dan ejekan aku dpt....paling sandi gurauan seorg kawan keja..."Ehhh...Susie...ko jd badut untuk family day nnt pun ok gak tu coz ko kan berisi..."...hmmm...itu la gurauan paling kurang ajar yg aku pernah dengar dlm hidup aku...:(...
  3. Aku teringin sangat nak sarungkan seluar Levis coz aku suka cutting and designnya..huhuhu...tp,size badan sekrang,betis pun tak lepas g if nak sarungkan seluar levis tu...uwaaaaa...
  4. Aku memang suka dengan fesyen....tp size badan aku tidak mengizinkan aku memakai baju2 yang cantik tue...bila p kedai baju,jurujual mesti ckp "kak,kat cni semua baju size kecik..kalau kakak nak size besar, ada kat kawasan lain..."uwaaaaa....
  5. Kerja aku memerlukan aku menjadi seorang yang lebih aktif dan bertenaga untuk bekerja...dah namanya kerja kat ladang bahagian operasi kan,so memang kena tangkas mcm lelaki skit..huhu..so, bila dh debab ni,agak susah untuk aku bergerak la...lgpun, my Ex-Chief Operation Officer slalu tegur aku supaya aku dapat kuruskan badan aku....Ok,Tuan...i will accept and take ur advise....heeee...
  6. Someone who i really love almost for 10 years leave me for others women because dh dpt awek cun badan bergetah..huhuhu...so, i took it as a challenge and think in a positive way..i must love myself before i love other man....
So...itu la alasan-alasan yang menguatkan semangat aku nak kurus kali ni...tapi, reason no.6 tu la yang memberi kesan yang paling mendalam dalam diri aku...huhuhu...tak pa la....maybe dia bukan yang terbaik untuk aku...and aku tahu Tuhan dah aturkan yang terbaik dalam hidup aku...aku terima semuanya dengan hati yang tabah.....Apapun, perjuangan perlu di teruskan walau apapun yang berlaku...Chaiyo...Chaiyo....

No comments: