Wednesday 11 July 2012

Percaya Pada Diri....


Kadang kala, kita kurang yakin dengan kemampuan diri kita....Orang slalu ckp, apa yang ko fikirkan, itu la yang akan berlaku...yupss..memang betul...if korang cakap korang x boleh, memang betul-betul la tak boleh coz otak korang dah otomatik set tak boleh...Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku...

We just take a simple experience in my life....Masa aku study diploma kat UiTM Sabah dulu, aku kena ambik subjek Account dalam sem.3...Perghhh...Ni la subjek yg pernah buat aku marah sampai aku "tikam" buku akaun aku guna pen tajam masa form 2 dulu if tak silap aku...hahhh...betul beb...tensen punya pasal coz x dapat bg seimbang akaun tue..hahaha...So, otak aku bila belajar subject tu memang dh set dari awal lg yang aku tak bleh buat...Bila dah set,apapun yg d belajar memang tak masuk coz dalam otak dok pikir subject ni memang susah...huhuhu...Nak d jdkan cerita...bila exam tiba utk subject tu, aku dh jd give up and belajar pun memang tak masuk2 dh...so,balik bilik, aku terus tido and  aku tekad untuk "gagal" dlm subject tu..hahahaah....and resultnya semestinya sama seperti yang telah aku setkan dr awal lg...aku "FAIL" subject tue dengan grade E...haaaaaaaa....

Masuk sem.4, aku kena repeat paper account tu...So, lama jugak aku fikir mcm mana nak lulus subject tu...Fikir punya fikir, terlintas dalam fikiran aku, kawan-kawan lain boleh buat, apasal aku tak bleh buat plak kan?So, aku ambik langkah untuk study subject tu sendiri...Aku cari buku subject Account form five and aku belajar dari awal...hoh....Rupanya subject tu idak lerr susah mana pun...cuma, otak dah set susah, susah la jdnya kan...huhuhu...and alhamdullilah...dengan keyakinan yang aku ada, aku lulus untuk subject account yg aku repeat tu dengan mendapat B+...heeeee...Jauh tu..Dari E p B+...laaaaa...Boleh buat pun rupanya...cuma, perlukan keyakinan and usaha jak...adehh...

So, for me, sama la mcm diet ni kan....if kita tak yakin, memang gtu je la takat kita....and macam-macam alasan kita berikan..susah la...seksa la...begitu la..begini la...tulis satu buku pun tak cukup untuk catit alasan-alasan negatif kita tu..yer dak? huhuhu...So, untuk diet kali ni, aku memang yakin aku bleh kuruskan badan aku....and i will PROVE it...

By the way, hari ni dah masuk hari ke 3 fasa pertama...Mcm ada lapar-lapar sikit jugak, tp aku tak layan sangat...huhuhu...So, pictures kat bawah ni makanan yang aku ambik sepanjang hari ni...


Petang masa meeting td sempat g mkn kuih 1 1/2 potong..nak upload gambar, tp x dpt plak..huhu...Bah..cukup sampai d cni dulu entry kali ni...dah kul12.30 am..kul 4 nak bangun dh g keja..huhuhu...Gud nite uolsss...







No comments: