Monday 9 July 2012

Bermulanya Perjuangan....





Hari ni bermulanya perjuangan aku untuk menurunkan berat badan aku kepada BMI yg lebih sihat...Pagi td timbang berat badan (Jam 4.30 pagi..jgn terkejut coz aku memang hari2 kena bangun awal untuk p keja...huhuhu...),berat dah naik from 105 kg to 109.1 kg (3.9 kg naik weiii..huhuhu...)..Tinggi aku dalam 158 cm...so, BMI memang tahap2 OVER THE CITY (OBERSITI)..huhuhuhu..Ngeri wei...Tp,before this, aku pernah capai berat badan setinggi 115 kg,time aku menganggur dulu...tp,raya tahun lalu, aku dapat turunkan berat badan aku ke 101 kg after minum Jusmate 5...Lepas tu,berat maintain je....and suddenly, baru-baru ni berat aku naik mencanak-canak..tu yang jadi 109.1 kg aku timbang pagi td..huwaaaa....(i tak salahkan JM% yeee...memang slah i sendiri...huhuhu..)


 Huh..boolat kan aku...huhuhu...kakak,adik n emak aku slim jak...huhuhu

So,target aku dalam tempoh 2 bulan dari tarikh aku diet ni (09/07/2012), aku dapat mengurangkan berat badan aku dari 3 angka ke 2 angka (109.10 kg to 99.90 kg)....last target aku, aku nak dapat berat badan around 60 kg to 55 kg coz aku tak nak la kurus sangat...Bah.. d bawa ni menu aku untuk First Day Fasa Pertama aku diet....Ckeck it outttt....
Breakfast.....  




Lunch...Mcm terlebih sikit..heeee...
Tea time...tp minum dengan segelas air kosong jak...
Dinner...Sayur Udang Tauhu...    





Hari ni aku tak de exercise yg betul2 punya...cuma hari ni bz berjalan ke hulu ke hilir wat keja...balik keja terus sambung masak untuk dinner plak..so,adakah itu di kira exercise juga,En.Ben?heeee....Bah.....First day fasa pertama dah berlalu dengan jayanya without nasi...tp,still mcm ada lg yg terlebih ambik kot..hehehe...tak pe...i will improve it day by day...so...wish me luck uolls...

No comments: